فرش دستباف فرش دستباف .

فرش دستباف

آمار صادرات فرش سال 97

روند و آمار صادرات فرش همواره یکسان و یکنواخت نبوده است و تحت تاثیر عوامل مختلف دچار نوساناتی شده است .


عواملی که بر صادرات فرش تاثیر دارند عبارتند از قیمت ارز ، تغییرات سلایق و نیاز مردم ، تغییرات قیمت مواد اولیه ، روش های تبلیغات و بازاریابی و غیره .


هر یک از این موارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر صادرات فرش تاثیر می گذارند و ممکن است باعث کاهش یا افزایش میزان صادرات شوند .


برای این که بتوان میزان صادرات را در حد استاندارد نگه داشت باید تمامی این موارد را بررسی کرد مثلا باید از نیاز های جهانی آگاهی کامل وجود داشته باشد و فعالیت رقیبان در زمینه صادرات آنالیز شود .


فرش ایرانی با توجه به کیفیت و تنوع در بسیاری از کشور های جهان شناخته شده است و دارای اعتبار است . با توجه به این امر با گسترش فعالیت و تمرکز در این زمینه می توان از طریق صادرات فرش به اقتصاد کشور کمک زیادی شود .


در بررسی کلی میزان صادرات فرش متوجه می شویم که در سال های اخیر میزان آن کاهش یافته است بنابراین باید توجه تولید کنندگان و مسئولان کشور به این امر افزایش یابد تا این روند نزولی صادرات ادامه پیدا نکند .


صادرات فرش در سال 97


فرش ایرانی به دو دسته ی اصلی دستباف و ماشینی تقسیم می شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارند و به کشورهای زیادی صادر می شوند .


همانطور که گفته شد عوامل متعددی بر میزان صادرات تاثیر دارند و باعث افزایش یا کاهش این میزان در سال های متوالی شده اند .


فرش ایران به بسیاری از کشور های جهان از جمله آمریکا ، آلمان ، لبنان ، انگلیس ، امارات ، پاکستان ، دانمارک ، قطر ، مالزی ، کویت ، ژاپن ، سنگاپور ، عراق ، کانادا ، سوئد و غیره صادر می شود .


در سال 97 با توجه به تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته است تصور می شد که میزان صادرات کاهش یابد اما بر خلاف این امر این میزان نسبت به سال قبل افزایش داشته است و دلیل این کار توجه بیشتر به محصولات صادراتی است .


اگر به تنوع فرش های ارائه شده و کیفیت و قیمت آن ها توجه شود صادرات افزایش خواهد یافت زیرا مزان مصرف این فرش ها در کشور های خارجی بسیار زیاد است . برای معرفی و عرضه محصولات باید روش های مناسب تبلیغات و فروش ارائه شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۵۹:۳۶ توسط:محسن عرب زاده موضوع: نظرات (0)