فرش دستباف فرش دستباف .

فرش دستباف

صادرات فرش 500 شانه

در بین فرش های ماشینی که امروزه تولید می شوند می توان گفت فرش 500 شانه از اولین فرش های ماشینی و جزء فرش های کلاسیک است .


با توجه به سابقه طولانی در تولید و اصالت فرش 500 شانه ، این فرش در زمینه صادرات از بهترین هاست .


قالی 500 شانه در تعدادی از شهر های ایران از جمله کاشان و مشهد با استفاده از دستگاه های فرش بافی آلفا تولید می شود که ساخت شرکت شونهر آلمان هستند .


این فرش دارای تراکم عرضی 500 است و در یک متر عرض آن 500 گره یا ریشه بافته شده است . تراکم های طولی مختلفی از این فرش بافته می شود که رایج ترین آن ها تراکم 1000 است یعنی در یک متر عرض فرش 1000 گره بافته می شود .


فرش 500 شانه معمولا به صورت 7 رنگ و 8 رنگ تولید می شود و دارای تنوع زیادی است . این فرش نسبت به دیگر فرش های ماشینی که در بازار رایج هستند دارای قیمت مناسب تر است .


عده ای گمان می کنند فرشی که دارای قیمت کم باشد بی کیفیت است در صورتی که قالی 500 شانه با وجود قیمت مناسب دارای کیفیت ، استحکام و ماندگاری خوبی است .


این ویژگی ها باعث شده است این فرش از جمله محصولات داخلی پر فروش و در زمینه صادرات هم موفق باشد .


صادرات فرش 500 شانه


فرش ایرانی به دلیل سبک و طرح های خاصی که در آن ها استفاده شده است دارای شهرت جهانی است . طرح های سنتی و بومی که در این فرش ها استفاده می شوند اکثرا دارای لچک و ترنج و حاشیه های زیبایی هستند که این فرش را متمایز کرده است .


صادرات فرش 500 شانه به کشور های زیادی از جمله عراق ، افغانستان ، قطر ، عمان ، ترکمنستان ، پاکستان ، مالزی و غیره انجام می شود .


با توجه به توانایی گستره ایران در زمینه تولید فرش ماشینی و وجود ابزار های پیشرفته می توان محصولات را از نظر طرح و کیفیت بسیار گسترش داد و در حوزه صادرات فرش بیشتر فعالیت کرد .


با توجه به بازار جهانی و سلایق مصرف کنندگان می توان به این نکته پی برد که تنها توجه به کیفیت فرش کارساز نیست و باید تنوع بیشتری در محصولات ایجاد کرد تا رضایت مشتریان جلب شود .


برای ارائه ، تبلیغ و معرفی محصولات فرش 500 شانه هم باید روش های مناسب شناسایی و استفاده شوند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۸:۳۷ توسط:محسن عرب زاده موضوع: نظرات (0)